закон о задержании врагов нации на полгода без суда

роджер

20-03-2014 07:09:45

17 марта зарегистрирован законопроект ни чуть не лучше драконовских законов прежнего правительства.
Врагов нации, "экстремистов", за угрозу основам национальной безопасности, общественной безопасности и гражданского порядка, подрыву авторитета органов государственной власти и органов местного самоуправления (т.е. мэрий), а также авторитета общественных объединений (например, "правый сектор" или "тризуб", "патриот украины", "во свобода") - только по подозрению в совершении этих "преступлений" предлагают сажать без суда и следстия на 30 суток, а в случае, если имел место вооруженный конфликт - до 6 месяцев. Также срок временного задержания может быть продлен по решению прокурора.

http://avtonomia.net/2014/03/19/v-bat-k ... -slidstva/
Скрытый текст: :
В “Батьківщині” хочуть “закривати” ворогів нації на півроку без суду і слідства
17 березня двоє депутатів від „Батьківщини”, Олег Медуниця та Ігор Стойко зареєстрували у Верховній Раді проект закону про превентивне затримання особи (осіб) № 4471.

В пояснювальній записці депутати скаржаться на чинний кримінально-процесуальний кодекс, який, на їх думку, дає недостатньо підстав для затримання особи:

Кримінальний процесуальний кодекс України на даний час передбачає можливість затримання особи лише у випадках, коли особу застали під час вчинення злочину або замаху на її вчинення, або якщо безпосередньо після вчинення злочину очевидець, у т.ч. потерпілий, або сукупність очевидних ознак на тілі, одязі чи місці події вказують на те, що саме ця особа вчинила злочин.

Такий порядок не дає змогу правоохоронним органам оперативно приймати рішення про затримання осіб, які готують або вчинили злочин і продовжують протиправну діяльність на шкоду національної безпеки, в інших випадках, ніж те передбачено Кримінальним процесуальним кодексом України.

Зазначені обставини зумовлюють потребу запровадження в Україні тимчасового, до стабілізації в державі суспільно-політичної обстановки, механізму превентивного затримання осіб, причетних до підготовки та/або вчинення злочинів проти основ національної безпеки, громадської безпеки та громадського порядку, проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян та інших злочинів, що підривають цілісність та суверенітет держави.

Тобто, основна мета даного законопроекту – дати каральним органам більше підстав для затримання особи. При цьому, для затримання за такі абстрактні та неоднозначні речі, як „вчинення злочинів проти основ національної безпеки, громадської безпеки та громадського порядку, проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян та інших злочинів, що підривають цілісність та суверенітет держави.”

Під названі категорії злочинів за бажання можна підвести все, що завгодно.

Преамбула до законопроекту виглядає наступним чином:

Верховна Рада України, констатуючи факти зростання в країні ескалації екстремізму та сепаратизму, що загрожує національним інтересам держави та суспільства, а також територіальній цілісності України, з метою забезпечення миру та безпеки в державі, запроваджує тимчасовий порядок превентивного затримання осіб, причетних до підготовки та вчинення злочинів проти основ національної безпеки України, громадської безпеки та громадського порядку, проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян та інших злочинів, що підривають цілісність та суверенітет держави.

В самому тексті законопроекту пропонується ст.1 викласти наступним чином:

Превентивне затримання особи здійснюється уповноваженими на це державними органами з метою недопущення та припинення злочинних посягань, які вчинюються особами (особою) проти основ національної безпеки України, громадської безпеки та громадського порядку, проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян та інших злочинів, що підривають цілісність та суверенітет держави.

Що стосується порядку превентивного затримання, то він прописаний у ст.2 закону:

За наявності достатніх даних, отриманих відповідно до законів України, які дають підстави підозрювати особу у готуванні або вчиненні протиправних діянь, передбачених статтею 1 цього Закону, така особа може бути затримана строком до 30 діб.

Затримання здійснюється на підставі мотивованої постанови, затвердженої начальником органу внутрішніх справ або органу служби безпеки з санкції прокурора, з якою затримана особа ознайомлюється не пізніше 24 годин з моменту її затримання.

Превентивне затримання не застосовується до вагітних жінок, жінок старше 55 років та жінок, які мають дітей віком до чотирнадцяти років, інвалідів I групи, чоловіків старше 60 років, а також до осіб, які не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність.

Право дачі санкції на превентивне затримання мають Генеральний прокурор України, прокурори Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя та прирівняні до них прокурори, їх заступники, а також прокурори міст та районів.

Щодо строків превентивного затримання, то за ст.5 законопроекту:

Строк превентивного затримання визначається постановою про його застосування. Цей строк може бути скорочено або продовжено прокурором. Після закінчення терміну затримання особа, якщо в її діях не виявлено складу злочину, має бути негайно звільнена, про що повідомляється прокурор.

У разі виникнення збройного конфлікту чи реальної загрози територіальної цілісності та суверенітету країни, прокурор вправі продовжити строк затримання особи до 6 місяців у місцях, визначених статтею 6 цього Закону.

Якщо протягом строку превентивного затримання в діях особи встановлено ознаки кримінального правопорушення, ці відомості вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань і розпочинається кримінальне провадження в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України. У разі обрання щодо цієї особи як запобіжного заходу взяття під варту час превентивного затримання зараховується до строку перебування під вартою.

Отже, за даним законопроектом депутати бажають „закривати” людей лише за підозрою у вчиненні абстрактних „злочинів проти основ національної безпеки, громадської безпеки та громадського порядку, проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян та інших злочинів, що підривають цілісність та суверенітет держави.”

Очевидно, якби даний законопроект було подано депутатами від ПР в період президентства Віктора Януковича, Медуниця та Стойко були б чи не першими, хто назвав би його „диктаторським”.

Крім того, хотілося б нагадати, що Олег Медуниця з 2002 по 2006 рр. був керівником ультраправої Всеукраїнської молодіжної громадської організації «Молодіжний Націоналістичний Конгрес».

Ми з вами бачимо, що в бажанні „закручувати гайки”, боротися з „екстремізмом” та обмежувати права громадян нова влада мало чим відрізняється від попередньої. Даний законопроект є вкрай небезпечним, адже в разі його ухвалення він дасть „правоохоронцям” цілком легальне право на затримання осіб, що не подобаються владі за абсолютно надуманими приводами.

moskal2715

20-03-2014 08:05:58

Ну как всегда, за шо боролись, на то и напоролись...

Tokio

20-03-2014 11:38:34

Ох.. печально всё это.

Ankomm

20-03-2014 12:44:50

Ну, это только проект всё-таки.

Tokio

20-03-2014 13:40:41

В России бы завтра стал законом) У нас уже много чего напринимали. И про "иностранных агентов". В Украине посмотрим. Но если примут, мне будет просто жалко. Получается, правда украинцы за что боролись, на то и напоролись.

Шаркан

20-03-2014 17:07:45

Скрытый текст: :
роджер писал(а):драконовских законов

в защиту своего никнейма хочу сказать, что законы избранного афинской агорой архонта Драконта, были жестокими... в отношении аристократии. Миф об их "несправедливости" - это согласно аристократам, а вот плебеи их поддерживали в течении 27 лет.
Это снова к тому, что история пишется победителями - в Элладе демократию свернули таки наконец.
роджер писал(а):В “Батьківщині” хочуть “закривати” ворогів нації на півроку без суду і слідства

собственно логично и укладывается в гипотезу о сговоре Юльки с Путиным. Она должна снести нахрен Майдан и установить не столь топорный (типа Януковича) режим, покладистый перед Кремлем.
Юльку поддерживает и Европа с Штатами.
Отсюда ясно видно, что цель и Запада и Москвы - удушение революции, репрессии против всех бунтовщиков, неважно "слева" или "справа", ибо большинство националистических и нацистких формаций на Западе оплевали случившееся в Украйне, смешали с говном Правый сектор (одновременно с этим пиаря его! без этого пиара вообще даже сами украинцы не обратили бы столько внимания на ОДНУ из сотен Самообороны).

сильно надеюсь, что этим законопроектом нынешняя влада вызовет реакцию народа против себя.
Но наверное и это просчитано, поэтому и идет пиар Правого сектора, ибо заявления ЧАСТИ его идеологов ОЧЕНЬ удобны для дискредитации всенародного движения за более или менее радикальные перемены в модели общественного управления.
Однако вероятность того, что революционные силы ответят умно (например ПС начнет акцентировать на социальное, САмооборона открестится наконец от ПС), а эвакуированные из Крыма военные решатся потребовать ответа у Яценюка-Турчинова, убедят своих коллег включиться в обновленный Майдан, может даже командиры частей начнут раздачу оружия населению. Правда, в таком случае начнется вой про "военный переворот", но хрен с воющими - в Португалии в свое время произошел левый военный переворот, который не стал хунтой. Украинский возможный будет под флагами национализма, но если поддержит и продвинет лозунги прямой демократии и экспроприации олигархов, по сути это будет левый политический, революционный акт (напоминающий эсеров в 1917-1921).
Случившееся в Украйне еще больше (и категоричнее) приблизится к понятию "революция", создаст предпосылки для развития ее из политической в социальную.

надеюсь.
Tokio, moskal2715 писал(а):за что боролись, на то и напоролись
товарищи, перечитайте историю революций с 1789-го до наших дней; на определенном этапе все временно узурпировавшие лидерство силы пытались и даже принимали реакционные законы, но эти деяния не характеризируют сами революции и направления их борьбы!
не надо так сразу падать духом.
Майдан 2014 все прочнее утверждает себя как значительное событие последних 25-30, а то и больше лет.
Все еще только начинается.
За февралем будет май, июль... октябрь (надеюсь не аналог 1917-го, после чего началось наступление контрареволюции; но это зависит и от того когда наконец "левый" очнутся от своего ортодоксального дурмана, блин).

moskal2715

20-03-2014 22:24:36

Шаркан писал(а):товарищи, перечитайте историю революций с 1789-го до наших дней; на определенном этапе все временно узурпировавшие лидерство силы пытались и даже принимали реакционные законы, но эти деяния не характеризируют сами революции и направления их борьбы!

Так у нас менты остались те же, а на ЮВУ почти поголовно пропутлеровские. И использовать такие законы они будут в своих, а не жоппиных целях. Собственного карательного аппарата у жоппы фактически нет. В таких условиях эти законы просто глупость.

Шаркан

21-03-2014 08:30:33

moskal2715 писал(а):В таких условиях эти законы просто глупость

это хуже, это промах.
Им надо воспользоваться.
И кроме как поддержать Опир, использовать его как центр консолидации анархистов, другого выхода не вижу.

moskal2715

26-03-2014 19:23:23

ssn писал(а):Ну просто охуеть: ЗАКОН УКРАЇНИ Про превентивне затримання особи (осіб)
Верховна Рада України, констатуючи факти зростання в країні ескалації екстремізму та сепаратизму, що загрожує національним інтересам держави та суспільства, а також територіальній цілісності України, з метою забезпечення миру та безпеки в державі, запроваджує тимчасовий порядок превентивного затримання осіб, причетних до підготовки та вчинення злочинів проти основ національної безпеки України, громадської безпеки та громадського порядку, проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян та інших злочинів, що підривають цілісність та суверенітет держави.

І. Загальні засади

Стаття 1. Превентивне затримання особи
Превентивне затримання особи здійснюється уповноваженими на це державними органами з метою недопущення та припинення злочинних
посягань, які вчинюються особами (особою) проти основ національної безпеки України, громадської безпеки та громадського порядку, проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян та інших злочинів, що підривають цілісність та суверенітет держави.

Стаття 2. Порядок превентивного затримання особи
За наявності достатніх даних, отриманих відповідно до законів України, які дають підстави підозрювати особу у готуванні або вчиненні протиправних діянь, передбачених статтею 1 цього Закону, така особа може бути затримана строком до 30 діб.
Затримання здійснюється на підставі мотивованої постанови, затвердженої начальником органу внутрішніх справ або органу служби безпеки з санкції прокурора, з якою затримана особа ознайомлюється не пізніше 24 годин з моменту її затримання.
Превентивне затримання не застосовується до вагітних жінок, жінок старше 55 років та жінок, які мають дітей віком до чотирнадцяти років, інвалідів I групи, чоловіків старше 60 років, а також до осіб, які не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність.
Право дачі санкції на превентивне затримання мають Генеральний прокурор України, прокурори Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя та прирівняні до них прокурори, їх заступники, а також прокурори міст та районів.

Стаття 3. Права затриманого
Затриманій особі гарантується право на життя, здоров’я та повідомлення близьким родичам відповідно до чинного законодавства.


Стаття 4. Порядок оскарження превентивного затримання
Затримана особа має право оскаржити постанову про превентивне затримання прокурору.
Розгляд скарги здійснюється прокурором протягом трьох діб з часу її надходження.

Стаття 5. Строки превентивного затримання
Строк превентивного затримання визначається постановою про його застосування. Цей строк може бути скорочено або продовжено прокурором. Після закінчення терміну затримання особа, якщо в її діях не виявлено складу злочину, має бути негайно звільнена, про що повідомляється прокурор.
У разі виникнення збройного конфлікту чи реальної загрози територіальної цілісності та суверенітету країни, прокурор вправі продовжити строк затримання особи до 6 місяців у місцях, визначених статтею 6 цього Закону.
Якщо протягом строку превентивного затримання в діях особи встановлено ознаки кримінального правопорушення, ці відомості вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань і розпочинається кримінальне провадження в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України. У разі обрання щодо цієї особи як запобіжного заходу взяття під варту час превентивного затримання зараховується до
строку перебування під вартою.

Стаття 6. Виконання постанови про превентивне затримання
Постанова про превентивне затримання особи виконується органом, який її виніс. Затриманих тримають в слідчому ізоляторі, в ізоляторі тимчасового тримання, в закладах Державної пенітенціарної служби або в місцях, які визначаються прокурорами областей.
Порядок їх тримання визначається спільною інструкцією Міністерства внутрішніх справ України та Служби безпеки України, яка погоджується з Генеральною прокуратурою України.

Стаття 7. Заходи щодо охорони майна затриманого
У разі превентивного затримання особи орган внутрішніх справ або орган служби безпеки зобов'язаний вжити заходів щодо збереження його особистого майна.

Стаття 9. Повідомлення про превентивне затримання
Про превентивне затримання особи і місце її перебування посадова особа органу внутрішніх справ чи служби безпеки зобов'язана протягом 24 годин повідомити дружину (чоловіка) або іншого близького родича, а у необхідних випадках також повідомити про це за місцем роботи затриманого.
Про застосування превентивного затримання щодо іноземного громадянина чи особи без громадянства протягом доби повідомляється Міністерство закордонних справ України.

Стаття 10. Право на відшкодування шкоди
Затримана особа, вина якої у готуванні або вчиненні злочинів, передбачених частиною першою статті 2 цього Закону, не була доведена, має право на відшкодування в повному обсязі завданої їй матеріальної та моральної шкоди згідно з чинним законодавством.

Стаття 11. Дія Закону
У разі виникнення невідповідностей між нормами цього Закону та нормами Кримінального процесуального кодексу України до початку кримінального провадження застосовуються норми цього Закону.

ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
2. Протягом дії цього Закону зупиняється дія частин другої та третьої статті 29 Конституції України стосовно осіб, зазначених у частині першій статті 2 розділу І цього Закону.

Голова Верховної Ради О. В. ТУРЧИНОВ
України
Офіційний портал Верховної Ради України

Пока висит в комитетах, но в нем уже косяк: закон не может останавливать действие конституции, нужно вводить ЧП или ВП.

роджер

27-03-2014 09:30:39

http://avtonomia.net/2014/03/25/28-go-b ... kivshhina/
28-го березня о 18:00 за адресою вул. Турівська, 13, відбудеться акція протесту біля офісу правлячої партії «Батьківщина», що має більшість в уряді, посади прем’єра та в.о. президента і несе відповідальність за дії виконавчої та законодавчої влади, а також міської влади в Києві. Попри те, що влада помінялася, політика суттєво не змінилася. Нинішній уряд так само намагається чавити свободи громадян та відбирати соціальні завоювання.

У програмі уряду стоїть введення закону “про НЕсвободу зібрань”. Нагадаємо, що цей закон лобіювала Адміністрація Президента Януковича та частина “конструктивних опозиціонерів”, головним з яких був представник “Батьківщини” Андрій Шевченко. За цим законом Майдан розігнали б (цілком законно) ще до 1 грудня 2013. Зараз уряд Арсенія Яценюка хоче його прийняти.

Але не одними тільки авторитарними напрацюваннями попередньої влади живе нинішня влада. 17 березня двоє депутатів від „Батьківщини”, Олег Медуниця та Ігор Стойко зареєстрували у Верховній Раді проект закону про превентивне затримання особи (осіб) № 4471. За даним законопроектом депутати бажають „закривати” людей на півроку лише за підозрою у вчиненні абстрактних „злочинів проти основ національної безпеки, громадської безпеки та громадського порядку, проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян та інших злочинів, що підривають цілісність та суверенітет держави.”

У МВС, яке контролює “Батьківщина”, “люстрацією” займатимуться захисники фашистів та “правозахисники”, що допомагали Януковичу перекидати міліцію на київський Майдан.

Зараз уряд взявся за бюджетну економію і забув свої обіцянки. Наприклад, ми не раз чули під час майдану заклики до скасування пенсійної реформи, натомість сьогодні “батьківщинівці” про це мовчать. Мовчать вони і про власний проект скорочення робочого тижня до 38 годин, який вони зареєстрували у серпні 2013 року.

За нашою інформацією, до порядку денного повернувся антиробітничий Трудовий Кодекс, що позбавляє одиноких матерів захисту від звільнення, дозволяє шпигувати за працівниками та робити багато інших огидних речей, що так подобаються роботодавцям.

Отримавши всю повноту влади, політики з “Батьківщини” одразу заговорили про “непопулярні реформи”, яким начебто “нема альтернативи”. Ми вимагаємо відмовитись від співпраці з МВФ і не підвищувати комунальних тарифів для населення! Також “Батьківщина” повинна виконати свою власну вимогу і скоротити робочий тиждень до 38 годин. Це буде першим кроком на шляху до встановлення 30-годинного робочого тижня, який є однією із проміжних програмних цілей АСТ.

Крім того, КМДА, яку очолює член “Батьківщини” Бондаренко, повинна відмовитись від підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті – ми вимагаємо безкоштовний проїзд.

Ми розуміємо, що нам скажуть про війну на порозі, але позбавляти людей свободи та перекладати військові витрати на плечі пролетаріату недопустимо. Нехай мільярдери платять за свої ігри самостійно.
Після повалення режиму Януковича не можна дати з’явитися новим Януковичам.
Зовнішня загроза з боку Путіна не означає, що всередині країни ми маємо дозволити панувати “українським путіним”.

Дилетант

27-03-2014 10:55:28

Даже если автономный опир впряжётся в эту коляску,растиражирует по умам соц. и экон. повестки,хватит ли сил у народа снова затевать бузу?
Если учесть,что соседние(в перспективе все) правительства уже сунулись со своими пожарными тушить,то врядли.Значит опировцы будут вынуждены создавать что-то вроде турбофорсированного интернационала.Национальные веяния в умах народа либо должны быть развеяны(и окрепнут веяния соц. и экон.),либо наоборот(+ а тут ещё ПС этот,хоть и уже! ущемлённый новым правительством).Короче,"восток дело тонкое"..как и революция в отд.взятой стране.